Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego
fot. Szymon Danielek/PKP PLK
Zakończyły się prace związane z instalacją nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. Zadanie o wartości blisko 17 mln zł netto zostało dofinansowane z funduszy unijnych. Pociągi towarowe do portu w Gdańsku dojeżdżają sprawniej i bezpieczniej - informują PKP PLK.

Na 17-kilometrowym odcinku linii kolejowej 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny oraz 3-kilometrowym odcinku linii 721 Gdańsk Południowy – Gdańsk Olszynka zainstalowano nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym ERTMS/ETCS. To system, który wspiera pracę maszynistów i dyżurnych ruchu. W sytuacji zagrożenia na trasie skład zostanie zatrzymany. Nowe urządzenia zapewniają optymalną organizację pracy i efektywne wykorzystanie kolejowych tras. Przewóz ładunków do gdańskiego portu jest bezpieczniejszy i sprawniejszy.

Inwestycja została zrealizowana w ramach zadania „Zaprojektowanie i wykonanie urządzeń ERTMS/ETCS poziom 1 dla linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny w ramach projektu POIiŚ nr 5.1-8 pn.: „Projekt poprawy dostępu kolejowego do portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)” - faza II realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020”. Zadanie wykonało konsorcjum Zakładów Automatyki Kombud SA (lider), Siemens Mobility Sp. z o.o. i Siemens Mobility GmbH. Koszt wyniósł 16 991 422 zł netto. Dofinansowanie unijne z POIiŚ wyniosło 85%.

Linia kolejowa 226 umożliwia transport ładunków do gdańskiego portu z południa kraju z pominięciem centrum miasta. W latach wcześniejszych (2014-2016) trasa została zmodernizowana. Poprawiono przepustowość linii, a pociągi jeżdżą szybciej – do 100 km/h. Wymieniono wówczas tory i sieć trakcyjną, przebudowano lub zbudowano obiekty inżynieryjne. Jednotorowy most kolejowy nad Martwą Wisłą zastąpiony został przez nowy, dwutorowy obiekt.

Inwestycja na linii 226 jest powiązana ze zrealizowanym w 2022 r. zadaniem „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do Portu Gdańsk”. Dzięki niemu do nabrzeży dojeżdżają dziś dłuższe i cięższe pociągi o długości 750 metrów i nacisku 22,5 tony na oś. Zmodernizowano i zelektryfikowano prawie 70 km torów oraz 233 rozjazdy w obszarze stacji Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany oraz na liniach Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa i Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (linie: 227, 249 i 722).

Sprawną i bezpieczną komunikację kolejową oraz drogową zapewnia wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku Ujściu. Rozbudowa Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny i budowa nastawni na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, wyposażonych w nowe komputerowe urządzenia oraz systemy telekomunikacyjne, zapewniają sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Wartość wykonanych prac wyniosła 1,1 mld zł. Prawie 40% tej kwoty stanowiło dofinansowanie unijne ze środków instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Wielkopolskie kupiły dwa SA136-PTS z Włoch

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie kupiły dwa SA136-PTS z Włoch

Koleje Wielkopolskie 22 stycznia 2025

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

Infrastruktura

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

PKP PLK/Roman Czubiński 22 stycznia 2025

Zobacz również:

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

Infrastruktura

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

PKP PLK/Roman Czubiński 22 stycznia 2025

Zarząd PKP PLK zawiadamia prokuraturę ws. poprzedników. Chodzi o GSM-R

Prawo i polityka

MI: Inwestycji w nieczynną linię na Ukrainę oczekiwała UE

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Koleje Wielkopolskie kupiły dwa SA136-PTS z Włoch

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie kupiły dwa SA136-PTS z Włoch

Koleje Wielkopolskie 22 stycznia 2025

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

Infrastruktura

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

PKP PLK/Roman Czubiński 22 stycznia 2025

Zobacz również:

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

Infrastruktura

Odwołanie Członka Zarządu PLK SA

PKP PLK/Roman Czubiński 22 stycznia 2025

Zarząd PKP PLK zawiadamia prokuraturę ws. poprzedników. Chodzi o GSM-R

Prawo i polityka

MI: Inwestycji w nieczynną linię na Ukrainę oczekiwała UE

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5